ilseoppad.reismee.nl

Geland

Ik ben weer thuis. Na alle heerlijke tijd van de wereld, een boel cultuur, nog meer natuur, allerlei mooie ontmoetingen, en 13.000 lekker te hard gereden kilometers (heb ik een testosteron-overschot en word ik later zo’n oude vrouw met snor?). Met een boel ballast minder en veel geluk meer. Met de schatkist leger en de huid bruiner. Met minder verleden en meer toekomst. Met veel minder sleur en nog meer liefde voor Zuid-Europa. Met weinig concrete toekomstplannen, maar wel met een nieuwe filosofie van met de stroom meegaan en vertrouwen hebben dat het leven de juiste dingen op mijn pad zet. En ik moet tenslotte toch een excuus hebben voor het gebrek aan Plan met een hoofdletter. Maar het blijkt dat je zonder Plan ook zin kunt hebben in het leven. Juist, eigenlijk. Of zoals Pooh en Piglet zeggen:

'When you wake up in the morning, Pooh,' said Piglet at last, 'what's the first thing you say to yourself?'
'What's for breakfast? said Pooh. 'What do you say, Piglet?'
'I say, I wonder what's going to happen exciting today?' said Piglet.
Pooh nodded thoughtfully.
'It's the same thing,' he said.

Het was mij een genoegen dat jullie een beetje met me meereisden. Bedankt voor het lezen en de leuke reacties! Nu is deze prachtige reis over, maar het is goed thuiskomen bij jullie.

Reacties

Reacties

Carin

Wat mooi Ilse!
Je bent echt rijk en ook heel stoer.
Met je pakkende tekst van Pooh wil ik graag aansluiten met een fragment uit Alice in Wonderland.
'Would you tell me please, which way I ought to go from here? That depends a good deal on where you want to get to, said the Cat. I don't care were , said Alice. Then it doesn't matter which way you go, said the Cat. As long as I get somewhere, Alice added as an explanation.'
Succes met weer wennen in ons kikkerlandje.
Carin xx

Suze

Dank je wel dat wij met je mee mochten reizen en lezen en reageren. Ik vond het fantastisch. Het hielp enorm om de tijd te overbruggen. En nogmaals: wat kan je toch goed schrijven!!
liefs

Edo

Ha die Ilse.

In de tijd die jij weg bent geweest zijn de regels voor een inburgeringscursus gewijzigd. Ik zou voor alle zekerheid even informeren of jij een aanmeldingsformulier moet gaan invullen. En nu we toch met teksten bezig zijn; Natuurlijk willen we allemaal een lang leven, maar het gaat niet om de lengte maar om de inhoud. Jij hebt aan de inhoud gewerkt en dat is veel, heel veel waard. Al je mooie ervaringen, indrukken en ontmoetingen zul je nooit meer vergeten. Blijf daar van genieten! Ik ben blij dat je gezond en wel weer in Nederland bent. Welkom thuis! Groetjes Edo

ine

Heel leuk je reis mee te hebben gemaakt. en wat ben je positief thuisgekomen. de opwaartse llijn was goed te volgen en je zag er op de foto,s steeds vrolijker uit. Bedankt hoor en tot ziens in Leerdam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!