ilseoppad.reismee.nl

Tssss, watjes

De Italianen hebben watervrees. Kinderen mogen tot een paar uur na het eten absoluut niet zwemmen, want dat is heel ongezond en dan kunnen ze doodgaan. Dus worden ze door hun ouders urenlang streng uit het water gehouden. Buitenlandse kindjes plonsen, nog kauwend op hun laatste hap, vrolijk rond, en die gaan niet dood, maar dat kan de Italiaanse ouders niet vermurwen. Verder maakt iedere Italiaan eerst zijn polsen en ook voorhoofd (?) nat alvorens te gaan zwemmen, want als je zomaar in het water springt kun je ook doodgaan, en “dat zegt ook de televisie”. Ja, of de televisiestations van Berlusconi zoveel wijsheid aan de wereld toe te voegen hebben. Maar dit terzijde. Ook stoere sportschoolbrede mannen houden zich aan dit waterritueel. Discussie hierover is zinloos, en geloof me, dat heb ik geprobeerd. Uitleg over hoe wij Hollanders ons vele water te lijf gaan heeft geen zin. Ook demonstratief onvoorbereid het water induiken en dan omkijken en zeggen: “kijk, ik ben niet dood” heeft geen enkel effect. Het zit diep bij de Italianen.

bert

Tja, wat kun je verwachten van die italianen, als het heel gewoon is tot ver in de 30 nog bij mamma thuis te wonen, die zorgt voor je natje en je droogje, ze hebben er zelfs een woord voor in het italiaans> mammone = watje in het nederlands..

Edo

Hahahaha, dit verhaal is koren op mijn molen en bewijst eens te meer dat de meeste Italianen net zo slap zijn als hun deeg.
Hun nationale voetbalelftal is hiervan het sprekende voorbeeld.